Regulamin
.Regulamin sklepu internetowego
§ 1 Postanowienia
wstępne
1. Sklep internetowy Galeria Widgeta
dostępny pod adresem internetowym www.galeriawidgeta.pl/sklep, prowadzony
jest przez Marka Mosora
prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą
Marek Mosor Widget usługi graficzne, wpisaną do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra
właściwego ds. gospodarki
NIP: 9372414576 , REGON:
380660733
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest
zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i
określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb
zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Definicje
1. Konsument
–
osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której
przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
2.
Sprzedawca
–
osoba fizyczna prowadząca działalność
gospodarczą pod firmą
Marek Mosor
Widget usługi graficzne, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds.
gospodarki, NIP:
9372414576 , REGON: 380660733
Klient
–
każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
3.
Przedsiębiorca –
osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu
działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
4.
Sklep –
sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym
www.galeriawidgeta.pl/sklep
5.
Umowa zawarta na
odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej
obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
6.
Regulamin –
niniejszy regulamin Sklepu.
7.
Zamówienie –
oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze
Sprzedawcą.
8.
Konto –
konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz
informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
9.
Formularz
rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie
Konta.
10. Formularz zamówienia – interaktywny
formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności
poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży,
w tym sposobu dostawy i płatności.
11. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w
którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje
możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości
produktów.
12. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz
ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
13. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży
Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem
Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do
cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
1.
Adres Sprzedawcy: Ul. Wiciarzy 6, 33-100 Tarnów
2.
Adres e-mail Sprzedawcy: mwidget@gmail.com
3.
Numer telefonu Sprzedawcy: +48 505-419-685
4.
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 94102055580000890233136219
5.
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą
adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6.
Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą
w godzinach 9:00 – 17:00
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania
asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
a.
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i
przeglądarką internetową typu
Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla
Firefox, Chrome, Safari.
b.
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
c.
włączona obsługa plików cookies,,
d.
zainstalowany program FlashPlayer.
§ 5 Informacje ogólne
1.
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo
zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w
funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób
trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą
techniczną Klienta.
2.
Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania
Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w
asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z
postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych
i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
3. Ceny podane w Sklepie są podane
w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
4.
Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta
składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach
Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli
związania się Umową Sprzedaży.
5.
W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub
świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna
cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
6.
Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie
oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny,
informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za
transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana
w Sklepie w opisie Produktu.
§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie
1.
Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz
rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko,
e-mail, hasło, datę urodzenia (opcjonalnie).
2.
Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
3.
Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie
loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
4.
Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania
przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto
poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1.
zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
2.
wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a
następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
3.
zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia
Zamówienia bez rejestracji;
4.
jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez
rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy
Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj
przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne
niż dane odbiorcy Zamówienia,
5.
kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk
“Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w
wiadomości e-mail,
6.
wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w
zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z
zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8 Metoda dostawy oraz płatności
Szczegółowe informacje na temat metod
dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
§ 9 Wykonanie umowy sprzedaży
1.
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza
zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
2.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie
potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do
realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji
następuje poprzez przesłanie przez
Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości
e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej
Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu
Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy
Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail
zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3.
W przypadku wyboru przez Klienta:
a.
płatności przelewem, płatności elektronicznych albo
płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie
…. dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie
zamówienie zostanie anulowane.
b.
płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient
obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
c.
płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki,
Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki w terminie ….
dni od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
4.
Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór
osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego
opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez
Klienta podczas składania Zamówienia.
5.
A W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach
dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
B W przypadku zamówienia Produktów o
różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów
częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego
zamówienia.
6.
Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta
liczy się w następujący sposób:
a.
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności
przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania
rachunku bankowego Sprzedawcy.
b.
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za
pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru
osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie
wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie
dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej
wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta.
7. W przypadku zamówienia Produktów o
różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest
najdłuższy podany termin.
§ 10 Prawo odstąpienia od umowy
1.
Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy
Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2.
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od
dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż
przewoźnik.
3.
W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów,
które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1
biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
4.
W przypadku Umowy, która polega na regularnym
dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w
ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
5.
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy
wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
6. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej
poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres
e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy
– dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć
również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego
Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach
konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
6.
Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej
poczty poprzez przesłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy – dane kontaktowe
Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na
formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz
załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest
to obowiązkowe.
7.
W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta
drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany
przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy.
8.
Skutki odstąpienia od Umowy:
a.
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość
Umowę uważa się za niezawartą.
b.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca
Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
c.
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich
samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej
transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które
nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
d.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do
czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
e.
Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy
podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w
którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie
zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
f.
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu,
także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten
nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
g.
Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości
Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
9.
W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie
może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach
zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
§ 11 Reklamacja i
gwarancja
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2.
Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego
u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy
dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca,
strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
4.
Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą
elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy
wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez
Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
5.
Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis
wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego
reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym
terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
7. Towary
odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres:
Marek Mosor Widget usługi graficzne
Ul. Wiciarzy 6
33-100 Tarnów
8. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona
gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie
Produktu w Sklepie.
§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń
1.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości
skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy
ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod
następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń:
a.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego
polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15
grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z
wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze
Sprzedawcą.
b.
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia
15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.
zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c.
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie
rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej
pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in.
Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 12 Dane osobowe w Sklepie internetowym
1.
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za
pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
2.
Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za
pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy
Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
3.
Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu
internetowego mogą być:
a.
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie
internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską,
Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi
lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b.
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie
internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator
udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu
powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz
ich poprawiania.
5.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek
niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia
Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 13 Postanowienia końcowe
1.
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są
w języku polskim.
2.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian
Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów
płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację
postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje
Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa
polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych
osobowych.